zondag, december 28

Little Joy


In 2001 werd een leuk plaatje uitgebacht door een rijkeluis bandje uit NYC, "The strokes". Gewapend met hun debuut " is this it" verkocht de band elke zaal uit en zorgde ze ervoor dat menig puber, tiener en ouwe zak zich als idioten gingen gedragen op dansvloer en tijdens de concerten. Hetgeen wat hun plaatje zo leuk maakte was denk ik toch het feit dat de lp gevuld was met goed doordachte popliedjes. Daarnaast was ik vooral fan van de simpele maar zeer effectieve drumpartijen van hun drummer Fabrizio Moretti. Het succes van de band werd gevolgd door 2 matige plaatjes wat resulteerde in een rustpauze voor de band.

Naar aanleiding van een tip van de handlanger van mijn vrouw, stuite ik op het plaatje van " little Joy" Dit plaatje is mede gemaakt door de drummer van de strokes, Fabrizio Moretti en is in mijn ogen zeer de moeite waard. Waarom? dat hoef ik niet te onderbouwen. Check little joy hier

mocht je het leuk vinden, ze staan in januari in de kleine zaal van paradiso!